glasheer.reismee.nl

Koh Chang 3

Gisteravond hebben de onderhandelingen met Wim Koh geresulteerd in een snorkelexcursie van 10 tot uur of vier. Vanmorgen startten we helaas met regen. Even gebeld met Wim, maar volgens hem was het op de locatie waar we zouden gaan snorkelen droog. Rond tien uur werden we opgepikt en via een kronkelige weg waren we na zo'n 20 minuten bij de duikschool van Wim. Naast onze groep gingen er nog 2 Finnen mee, maar die gingen duiken. De boottocht naar de snorkelplek was weer een ervaring op zich. Er waren heel hoge golven en die golven spetterde uiteraard ook de boot in. Verder werden we ook aardig door elkaar geschud. Soort kermisattractie, en dat alles inclusief. De eerste plek waar we gingen snorkelen was wel aardig, maar niet super mooi. We zijn natuurlijk wel een beetje verwend doordat we in Egypte en Australië al gesnorkeld hebben. 's Middags hebben we een heerlijke Thaise lunch gegeten op een onbewoond eilandje. Wisten jullie dat de Belgen taugé sojascheuten noemen? Ik wist niet eens dat taugé dat was. Zo zie je maar weer, zelfs van Belgen kan je wat leren.
De tweede duik was veel mooier. Op die plek zaten veel meer vissen. En heel veel anemonen. Karlijn heeft zelfs Nemo gezien. We hadden ook heel erg geluk met het weer, want de zon heeft eigenlijk de rest van de middag geschenen.
De twee Thaise mensen (kapitein en zijn vrouw) die mee waren gooiden fruit in het water en honderden vissen kwamen daar op af. Heel gaaf om daar tussen te zwemmen. Kaj en Joran hebben de visjes zelfs vanuit de hand gevoerd, heel grappig om te zien en te horen. Terwijl ze hun snorkel nog in hadden gilden ze het uit van....pret of angst?
De terugweg was ook nog even spannend, wat er kwam een golf water aan boord en die spoelde Karlijns lens uit. Gelukkig zag ik ‘m nog op d'r wang zitten. Ze heeft ‘m de hele weg in d'r hand gehouden terwijl ik probeerde met een handdoek haar (vooral de lens) een beetje droog te houden. Operatie lens is gelukt.

Al met al een heel geslaagde dag. We hebben net allemaal even gedoucht en straks gaan we weer wat in het restaurant eten. Daarna moeten we weer inpakken, want morgen vertrekken we om 9 uur weer naar Bangkok.

Sijtje(de Heer)

Vond het erg leuk om met jullie mee te reizen en wens
jullie een heel goede reis en goede thuiskomst.
Groetjes Tjibbe en Sijtje.

fem

wat een reis! super!
en oef was het niet eng tussen die vissen???
ik kom snel langs als jullie thuis zijn.
fijne terug reis!!
xxx fem

yvonne

Wat heerlijk om op deze plek een paar dagen te ontspannen. Het levert ook prachtige foto's op!!
Gelukkig maar dat jullie dit soort vissen hebben gezien en niet die grote griezels die er ook zitten en die je niet graag tegenkomt ......
Nu weer drukke dagen in Bangkok. Veel plezier nog deze dagen!!